A neonreklámok városképi jelentőségűek, eltávolításukat mély felháborodás követi, (például Bábszínház) de kevesen tesznek fennmaradásukért tevékenyen.
A neonreklámok fénykorszaka 1970-ben kezdődött, ekkor rendelték el Budapest neonosítását. A neonreklámokat a Neonberendezéseket gyártó vállalat készítette és javította. A rendszerváltáskor jogutód nélkül megszűnt a vállalat, ezután kezdődött meg a neonreklámok rohamos hanyatlása.
Más városokban hamarabb észrevették, hogy a kultúrális értékeik mellett komoly turisztikai vonzerejük is van.
Bécsben működik a Stadtschrift museum, Berlinben a BUCHSTABENMUSEUM, Varsóban pedig a Neon Muesum. Egyelőre hasonló kezdeményezésről nem tudunk Budapesten, de sokan úgy érezzük, hogy az eredeti helyükön lennének igazán méltányolva, egy tematikus múzeum helyett.
Fotó: Brzo Peti
Ha tudsz olyan neonreklámról Budapesten, amit felújíthatnánk,
írj üzenetet az cso@budapestneon.hu email címre!